Titel

 

 

LANZ 3850

Alles über Lanz-Bulldog, Halb- und Volldiesel. Beiträge ab 2010.

LANZ 3850

Beitragvon LANZD3016 » 28.02.2018, 23:56

Hello everyone from Spain, I continue with the restoration of my Lanz Iberica 3850, I need help with the handbrake pulley, it has a little slack when the brake shoes tighten the pulley, I think it may be some bearing, my doubt is ... can it be done without separating the engine change?
Bild
Thanks and greetings from Spain
Benutzeravatar
LANZD3016
Benutzer
 
Beiträge: 37
Registriert: 09.10.2011, 21:02

Re: LANZ 3850

Beitragvon engineer » 04.03.2018, 18:32

Hi,
for changing bearings of the 3rd and 4th shaft you don`t have to separate crankcase and transmission.
After removing the rear-weels,mudguards,transmission top-plate and breakdrum the shaft and bearings can be pulled out sideways.

With kind regards

Thomas Roth
engineer
Bronze
 
Beiträge: 167
Registriert: 23.06.2014, 10:59
Wohnort: 91793

Re: LANZ 3850

Beitragvon LANZD3016 » 04.03.2018, 23:28

thanks¡
Benutzeravatar
LANZD3016
Benutzer
 
Beiträge: 37
Registriert: 09.10.2011, 21:02


Zurück zu Lanz-Bulldog, Halb- und Volldiesel

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 2 Gäste

cron